Friday, January 1, 2010

SeLaMaT TaHuN BaRu 2o1o

tak tahulah dah berapa lama aku x update blog ni...
mungkin sebab terlalu malas nak menulis...
walaupun, banyak je benda2 yang nak dikongsi bersama...
tapi, xpela...huhuhuhu

hari ni merupakan hari pertama 2010....
dan biasalah, bila tahun baru, kita mesti akan pasang azam baru...
tapi, aku sering bertanya pada diri aku sendiri...
sejauh mana azam yang kita pasanga pada awal tahun itu, kita ingat dan kita capai....
kadangkala, bila terlalu banyak azam, mesti ada yang terlupa...

hmmm...
pada aku, memang x salah memasang azam baru...
cz benda tu akan menjadi kerangka awal tindakan kita sepanjang tahun...
untuk tahun ni, azam aku lebih spesifik berbanding tahun2 sebelum ni...
nak tau apa dia??

antara azam2 aku adalah :

1) nak amalkan cara hidup sihat-bersenam setiap petang
2) nak dapatkan sijil2 debat dan aktiviti lain yang masih belum dapat
3) nak naik debat dan pergi ke final
4) nak dapat 4.00 untuk final exam ni
5) nak lebih berdikari dari semua aspek

nielah azam aku yang aku nak capai tahun ni...
azam ni x sama ngan azam tahun baru islam...
untuk tahun islam...
aku juga mempunyai azam yang tersendiri...
apa kandungan azam tu, biarlah menjadi rahsia...
kang org kata riak plak...
huhuhu

apa2 pun, aku akan cuba sedaya upaya untuk mencapai setiap azam yang dah aku gariskan ni...
dan, tahun ni merupakan semester akhir aku di universiti, so, aku kene do something untuk masa depan aku...


No comments: