Saturday, April 25, 2009

Rindu...

Semua orang mungkin menganggap aku seorang yang jiwang...but im not sure...i don't think yang i jiwang...but maybe sensitive...

Sekilas rindu...everything yang kita buat pasti ada reason why we do it...sekilas rindu membawa maksud yang cukup mendalam dalam diri aku...Ya aku akui...hidup aku sentiasa dibelenggu dengan kerinduan...setiap saat dan ketika aku bernafas...

Rindu dengan kehidupan lama aku...missing for my parents...yang sememangnya x pernah luntur walau sesaat pun...kalau orang lain boleh melepaskan rindu dengan balik kampung n meet with their parents...but not to me...

Apa yang aku boleh buat...hanya sekadar mendoakan kebahagian mereka...n for sure mengharapkan mimpi tentang mereka...walaupun kadangkala tempat-tempat sunyi...toilet,bantal,selimut n tedy bear aku menjadi saksi kepada air mata kerinduan aku...tapi aku tetap x mampu nak buat apa2...

Dan di saat itu jugalah aku merindui kawan-kawan n sahabat yang sanggup suka n duka bersama aku...Teringat zaman sekolah...5 gud friends yang selalu bersama aku...x kira aku susah ataupun senang...n maybe...semua tu dah takkan ada lagi di sini...

Kerinduan juga amat kuat tatkala kenangan di sek menengah n matrix...semua tu pasti xkan dapat aku lupakan...betapa aku menghargai n bersyukur dengan setiap freindship yang pernah terjalin dalam idup yang pernah aku lalui...Detik-detik pahit dikongsi bersama...saat kepayahan diharungi bersama...waktu kegembiraan dirai bersama...

Tuelah pengubat hati aku yang sering merintih kerinduan...rindu dengan kejujuran, rindu dengan kebenaran, rindu dengan kasih sayang n of course rindu dengan persahabatan...

Tapi...semua tu hanya sementara...same with our life...just for a little second breath in the world...mungkin sekejap lagi,esok ataupun lusa...kita akan pergi...Tak semua yang aku harapkan akan aku miliki...aku pasrah...cz ini kali kedua aku lalui saat yang agak getir dalam hidup aku...

Mungkin sikap aku yang mudah mempercayai membuatkan aku alpa...membuatkan aku lupa...bahawasanya, x semua yang kita rasa boleh untuk diceritakan atau diluahkan seperti dulu...X semua yang ada pada kita akan kekal bersama kita either susah or senang...adakala, kita mengguna, adakala kita diperguna,dan adakala...

Susah untuk dizahirkan kerinduan yang wujud...namun hakikatnya...itulah yang aku rasa tatkala...

Thanks for my gud friends,my friends n of course my soulmate... for your loyalty n sincerity...miss u all so much...moga semua dirahmati n diberkati...sorry for any mistaken...

No comments: