Monday, April 6, 2009

Pertunangan Anak Sedara Bermula...


Gunung Besaout, 4 April...

Hmm...hari nie adalah hari pertunangan anak sedara yang keempat,Suriati...Tapi x ramai yang dapat datang...semua sibuk dengan urusan masing-masing...lagipun bukan cuti sekolah...saya pun terpaksa curi-curi masa untuk balik juga ke perak...Tapi bila dah sampai sana plak, semua orang tanya, mana razi???nape x ikut sama??? hmm...nak wat camne...bakal adik ipar kesayangan dyorang la katakan...hehehe

Cerita pasal pertunangan anak sedara nie, ada cerita best sikit. nak tau x sapa jurusolek dia...Ha...kalu nak tau juru solek tu lelaki...pak andam.tapi x lembut...askar lagitu...askar yang berpangkat koperal...memang tengok muka hensem...tak sangka plak pandai make up orang... dia kata, keje make up2 ni part time je...cari duit lebih...So kalu ada sape2 yang nak cari jurusolek, saya sarankanla jurusolek yang make up anak buah saya ni...memang cantik...

cerita plak pasal tunang anak buah saya nie, dia orang kedah juga...tapi bukan jitra la...hehehe...nak tau x umur dia bape?? xyah la tau...yang pasti dia memang lebih tua dari anak sedara saya yang berusia 22 tahun. Tunang dia ni sebenarnya duda anak tiga...Tapi memang baik la...Keluarga dia pun jenis alim...alhamdulillah...moga berpanjangan jodoh mereka...

Tapi kan, ada satu yang membuatkan kami semua jeles...mana tidaknya, orang lain semua bertunang untuk tempoh yang agak lama...tapi dyorang ni just 3 bulan je...19 julai ni nak bersanding dah...aduss...kene balik lagi... dahla 7 Jun ni abang nak nikah ngan tunang dia, tapi nak wat kenduri bulan 12 nanti...Hmmm...nampaknya tahun ni memang tahun kawin2 kot.hehehehe...Tapi kalu nak makan nasi minyak saya, lambat lagi la ye..hehehe


Ni adalah antara hantaran daripada pihak perempuan...ada 34 hantaran semuanya


ni plak gubahan katil
daripada gula...
cantikkan???










Sirih Junjung

ni la anak sedara saya...cantikkan make up dia...

No comments: